logo

VERTELKOFFER

Doelgroep: Groep 1 t/m 3

Inhoud
Hoe vertel je een verhaal met de kamishibai? Hoe kan een illustratie het verhaal versterken? Wat is een verteltekening? Hoe maak je met de groep een nieuwe voorstelling voor in de kamishibai?

Creatieve uitwerking
De leerlingen kijken en luisteren naar een verhaal in de vertelkoffer (de kamishibai). Bijvoorbeeld De gulle boom geschreven door Shel Silverstein of Waarom jij er bent geschreven door Wolf Erlbruch. Ze praten kort met elkaar over het verhaal en werken toe naar de eigen ervaring met het onderwerp. Vervolgens maken de leerlingen een eigen verteltekening of maken ze samen een nieuwe voorstelling voor in de kamishibai. Ter afsluiting laten de leerlingen hun verteltekening zien aan de groep of wordt de nieuwe voorstelling getoond in de kamishibai.

Lessenreeks: bijvoorbeeld 6 lessen van 1 uur na schooltijd (max. 12 leerlingen)
Een lessenreeks boeken of liever een kennismakingsworkshop in de klas?
Neem contact op.